Download

Online

Gallery

Blog

  Index  | Recent Threads  | List Attachments  | Search
 Welcome Guest  |  Register  |  Login
Login Name  Password
 

Sweet Home 3D Forum



No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 8
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 5738 times and has 7 replies Next Thread
Alex263
Newbie



France
Joined: Jun 17, 2020
Post Count: 4
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

Bonjour,

Est-il possible de modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

On peut changer l'angle avant de tracer le mur mais je ne trouve pas comment le changer une fois dessiné dans les paramètres "Modifier les murs"
[Jun 17, 2020, 9:26:41 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Mike53
Advanced Member



UK
Joined: Jan 6, 2018
Post Count: 677
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

You should be able to choose any increment of 360 from in the "modify wall" window, or rotate it to where you want by clicking on the circle at one end of the wall. That is unless you refer to the angle of the wall from the floor, that is fixed at 90.
google translate
Vous devriez pouvoir choisir n'importe quel incrément de 360 dans la fenêtre "modifier le mur", ou le faire pivoter à l'endroit souhaité en cliquant sur le cercle à une extrémité du mur. C'est à moins que vous ne vous référiez à l'angle du mur par rapport au sol, qui est fixé à 90.
[Jun 17, 2020, 10:08:13 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Alex263
Newbie



France
Joined: Jun 17, 2020
Post Count: 4
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

Merci de m'avoir répondu :)
L'angle dont je parle est celui qui s'affiche parmi les 3 valeurs au moment de tracer un mur (Longueur, Angle, Épaisseur).
J'ai regardé dans la fenêtre "Modifier les murs" mais je n'ai trouvé que le "Secteur angulaire" est ce n'est pas ce que je recherche.
Je voudrais changer l'angle de mon mur de 45° à 40° mais si je le déplace par l'extrémité, ce n'est pas très précis donc je voudrais le régler directement à 40°.

Translate :
Thanks for answering me :)
The angle I'm talking about is the one that is displayed among the 3 values when drawing a wall (Length, Angle, Thickness)
I looked in the "Modify walls" window but I only found "Arc excent" which is not what I'm looking for.
I want to change the angle of my wall from 45° to 40° but if I move it at one end, it's not very precise so I want set the angle directly to 40°.
[Jun 18, 2020, 10:47:43 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Mike53
Advanced Member



UK
Joined: Jan 6, 2018
Post Count: 677
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

Dans ce cas, vous pouvez utiliser l'outil sur votre barre d'outils, sélectionner le mur, sélectionner l'outil de rotation et entrer la valeur par laquelle vous souhaitez le faire pivoter.


In that case you can use the tool on your tool bar, select the wall, select the rotate tool and and enter the value wou want to rotate it by
[Jun 18, 2020, 11:22:28 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Mike53
Advanced Member



UK
Joined: Jan 6, 2018
Post Count: 677
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

You will need the Advanced edit tool .
[Jun 18, 2020, 11:26:14 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Alex263
Newbie



France
Joined: Jun 17, 2020
Post Count: 4
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

C'est ce que je cherchais, merci smile
Est-il possible de faire la rotation à partir de l'extrémité du mur, plutôt qu'au milieu ?
Est-il possible de connaître l'angle du mur sélectionné ?

This is what I was looking for, thanks smile
Is it possible to rotate from the end of the wall, instead of in the middle ?
Is it possible to know the angle of the selected wall ?
[Jun 19, 2020, 10:30:25 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Mike53
Advanced Member



UK
Joined: Jan 6, 2018
Post Count: 677
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

Je crois que la rotation de tout objet est basée sur un point central.
Pour connaître l'angle d'un mur existant, vous devez sélectionner le mur et cliquer près de chaque extrémité pour voir les 3 mesures que vous avez mentionnées plus tôt, mot d'avertissement cependant, si vous faites cela avec le magnétisme activé, le mur peut bien sauter au point le plus proche , je pense par incrément de 22,5 degrés. Le magnétisme peut être désactivé en accédant aux préférences ou temporairement en maintenant la touche Alt enfoncée.

I believe rotating any object is based on a centre point.
To know the angle of an existing wall you need to select the wall and click near either end to see the 3 measurements you mentioned earlier, word of warning though, if you do this with the magnetism enabled the wall may well jump to the nearest point, i think in 22.5 degree increment. Magnetism can be turned off by accessing preferences or temporarily by holding down the Alt key.
[Jun 19, 2020, 12:27:36 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Alex263
Newbie



France
Joined: Jun 17, 2020
Post Count: 4
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Modifier l'angle d'un mur qui est déjà dessiné ?

Merci pour les conseils :) la touche Alt est très utile

Thanks for the tips :) Alt key is very useful
[Jun 25, 2020, 9:34:09 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
[ Jump to Last Post ]
Show Printable Version of Thread  Post new Thread

    Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads
   
© Copyright 2006-2024 eTeks - All rights reserved