Download

Online

Gallery

Blog

  Index  | Recent Threads  | List Attachments  | Search
 Welcome Guest  |  Register  |  Login
Login Name  Password
 

Sweet Home 3D Forum



No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 5
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 6354 times and has 4 replies Next Thread
Kyos
Newbie
Member's Avatar

France
Joined: Mar 16, 2018
Post Count: 6
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Symboles électriques

Bonjour

Je cherche où trouver ces symboles électriques ci dessous, ou éventuellement de les transformer de jpeg en obj ou compatible.

- symbole électrique
-prise rj45

J'ai bien trouvé un logiciel qui le ferait (FBX), mais il est en anglais, langue avec laquelle je suis nul.

Merci
[Mar 24, 2018, 3:42:28 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
VeroniQ
Advanced Member



France
Joined: Mar 3, 2015
Post Count: 857
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Symboles électriques

Cet article du blog est pour vous !
[Mar 24, 2018, 3:44:04 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Kyos
Newbie
Member's Avatar

France
Joined: Mar 16, 2018
Post Count: 6
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Symboles électriques

Bonjour

Merci de votre réponse.

C'est vrai que cet article répond à beaucoup de mes besoins, mais je n'y trouve pas le symbole "Interrupteur va et vient" composé d'un rond plein et de deux antennes droite formant angle. Je cherche toujours à droite et à gauche...
[Mar 31, 2018, 11:36:43 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Puybaret
Expert
Member's Avatar

France
Joined: Nov 7, 2005
Post Count: 9141
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Symboles électriques

Même si ça n'est pas la solution idéale, vous pouvez en dessiner un vous-même avec l'outil de dessin de lignes qui permet aussi de faire des cercles.
Vous pouvez aussi créer votre propre bibliothèque de symboles pour ceux qui manquent, à partir de dessins réalisés avec Sweet Home 3D ou un autre logiciel et de ces explications.
----------------------------------------
Emmanuel Puybaret, Sweet Home 3D developer
[Apr 3, 2018, 10:47:30 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
dorin
Advanced Member
Member's Avatar

Romania
Joined: Apr 24, 2014
Post Count: 548
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Symboles électriques

Cherche dans me furniture "symbols-electrical" in englese:
-changeover switch
-cross switch
-off switch-1pole
-serial switch-1pole

Dorin
----------------------------------------
A computer program does what you tell it to do, not what you want it to do. Murphy's Law (Greer's Third Law)
When all else fails, read the instructions.Murphy's Law
[Apr 9, 2018, 8:32:53 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
[ Jump to Last Post ]
Show Printable Version of Thread  Post new Thread

    Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads
   
© Copyright 2006-2024 eTeks - All rights reserved