Download

Online

Gallery

Blog

  Index  | Recent Threads  | List Attachments  | Search
 Welcome Guest  |  Register  |  Login
Login Name  Password
 

Sweet Home 3D Forum



No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 4
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 2283 times and has 3 replies Next Thread
Tixtreme
Newbie



Nederland
Joined: Jun 2, 2019
Post Count: 6
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Programma onbruikbaar op moderne pc

Goedenavond,

Ik waag een poging in het Nederlands om te kijken of wellicht iemand kan helpen en ik de uitleg ook begrijp. biggrin

Ik heb naar mijn weten alle opties al geprobeerd die zijn gepubliceerd echter wellicht verkeerd begrepen of niet juist uitgevoerd.

Wanneer ik Sweethome3D start kan ik er heel even mee werken maar vrij snel begint het probleem waarbij het lijkt alsof de frames op beginnen te stapelen achter elkaar.

Ik heb dit met mijn setup op het werk geprobeerd bestaande uit:

Windows10
CPU: Intel i5 8600K
RAM: 16 GB 2666Mhz DDR4
MB: Z370 MSI Pro motherboard
GPU: AMD RX480 X 8 GB

Daarnaast ook geprobeerd met mijn home setup:

Win10
CPU: i5 9600K
RAM: 16gb DDR4 Corsair Vengeance
MB: Z390 MSI Gaming Pro Carbon
GPU: MSI GTX 1660 Ti Gaming X 6GB

Het volgende heb ik geprobeerd:

Opties welke worden aangegeven in de FAQ:
- update the OpenGL and DirectX drivers of your graphic card
- run Sweet Home 3D 32 bit with Java Web Start
- run Sweet Home 3D with Java Web Start and the DirectX version of the Java 3D library

Het lijkt alsof het te maken heeft met wanneer ik het menu bezoek met de muis.

Opmerkelijk is dat wanneer ik het programma start, op mijn oude mac i5 met 8gb, het programma perfect werkt.


Op mijn beide systemen draai ik autocad en programma's zoals illustrator en Adobe Dimension zonder enige problemen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want het is een super programma.

gr Thijs
[Jun 3, 2019, 1:48:20 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
hansmex
Advanced Member
Member's Avatar

Netherlands
Joined: Sep 26, 2009
Post Count: 3948
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Programma onbruikbaar op moderne pc

- Gebruik de nieuwste versie van SH3D, nl v6.1.2
- Installeer deze in de 64 bits modus, dit schijnt nogal wat problemen op te lossen


----------------------------------------
Hans

new website - under constuction
hansdirkse.info
[Jun 3, 2019, 7:40:36 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Tixtreme
Newbie



Nederland
Joined: Jun 2, 2019
Post Count: 6
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
smile Re: Programma onbruikbaar op moderne pc

Hoi Hans,

Bedankt voor je snelle reply!

Ik heb zojuist even gechecked maar die heb ik reeds geïnstalleerd.

Ik ga nu alle SH3D bestanden van pc verwijderen en deze v6.1.2. 64bit nog eens herinstalleren op een andere ssd voor de zekerheid.
[Jun 3, 2019, 10:53:27 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Tixtreme
Newbie



Nederland
Joined: Jun 2, 2019
Post Count: 6
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Re: Programma onbruikbaar op moderne pc

Even een update op deze manier want ik zag zo snel niet hoe ik mijn bericht kan aanpassen.

Met revo uninstaller alles verwijderd van SH3D en na een herstart op een andere SSD geïnstalleerd via de link op de downloadpagina en helaas hetzelfde resultaat. :(
[Jun 3, 2019, 11:33:03 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
[ Jump to Last Post ]
Show Printable Version of Thread  Post new Thread

    Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads
   
© Copyright 2006-2024 eTeks - All rights reserved