Index  | Recent Threads  | List Attachments  | Search
 Welcome Guest  |  Register  |  Login
Login Name  Password

Sweet Home 3D Forum

No member browsing this thread
Thread Status: Active
Total posts in this thread: 3
[ Jump to Last Post ]
Post new Thread
Author
Previous Thread This topic has been viewed 5313 times and has 2 replies Next Thread
HeetSwome
Newbie

Deutschland
Post Count: 2
Status: Offline
Reply to this Post  Reply with Quote 
Wände scheinen durch

Zweigeschossiges Haus - also Keller und Erdgeschoss.
Das Kellerniveau stelle ich auf -240cm und setze dort Wände mit 240cm Höhe.
Das EG hat Niveau 0 cm.
Im Boden des EG sind nun die Wände des KG zu sehen und verschwinden erst, wenn ich das EG 0,5cm höher setze oder aber die KG-Wände 0,5cm niedriger mache.
Das irritiert mich, aber wahrscheinlich mache ich etwas falsch.
Wer weiß Rat?
[Feb 10, 2025, 10:32:13 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
Keet
Advanced Member
Member's Avatar

Netherlands
Post Count: 1349
Re: Wände scheinen durch

Lesen Sie das Handbuch "Levels explained" auf dodecagon.nl. In diesem Handbuch wird erklärt, wie man mit Höhenangaben und Wand-/Bodenhöhen umgeht.

Kurz gesagt: Böden "versinken" in der darunter liegenden Ebene. So sollte eine Ebene unter 0 (Ebene -1) mit einer Wandhöhe von 240 und einer Bodendicke von 20 auf Ebene 0 eine Höhe von -260 haben (240 Wandhöhe + 20 um den Boden der Ebene 0 zu versenken)

Übersetzt mit DeepL.com (kostenlose Version)

[English]
Read the manual "Levels explained" on dodecagon.nl. That manual explains how to handle level elevations and wall/floor heights.

In short: floors "sink" into the level below. So a below 0 level (level -1) with a wall height of 240 and a floor thickness of 20 on level 0 should have an elevation of -260 (240 wall height + 20 to sink the floor of level 0)
----------------------------------------
Dodecagon.nl
1000+ 3D models, manuals, and projects
[Feb 10, 2025, 11:38:32 AM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
HeetSwome
Newbie

Deutschland
Post Count: 2
Re: Wände scheinen durch

Das beantwortet alle meine Fragen!

Danke !!
[Feb 10, 2025, 2:05:40 PM] Show Printable Version of Post    View Member Profile    Send Private Message [Link] Report threatening or abusive post: please login first  Go to top 
[ Jump to Last Post ]
Show Printable Version of Thread  Post new Thread

Get Sweet Home 3D at SourceForge.net. Fast, secure and Free Open Source software downloads  
© Copyright 2024 Space Mushrooms - All rights reserved